Prívlač je v dnešnej dobe stále populárnejšia a na trhu existuje mnoho ponúk vybavenia. Pri prívlači však treba vyberať vybavenie opatrne. Platí to aj pri navijakoch, keďže tie pri rybačke odvedú veľkú časť práce. Poďme sa preto pozrieť na to, ako vybrať správny navijak, ktorý Vás pri rybačke podrží.
Pri ultraľahkej prívlači je potrebné voliť navijak s čo najnižšou váhou, keďže v tomto prípade vyberáme nástrahy väčšinou do 5 až 8 gramov. Použité nástrahy pri ultraľahkej prívlači niekedy nedosahujú ani dva gramy. Pri tomto type prívlače by mal mať zvolený navijak len prednú brzdu a veľkosť od 1000 do 2500. Požiadavkou je tiež pomalší prevod.
Ako sme spomínali v úvode, trh je bohatý na navijaky a nachádzajú sa tam aj kúsky pre ozajstných gurmánov. Medzi kúsky, ktoré sú spoľahlivé, kvalitné a potešia aj svojím dizajnom, patrí napríklad navijak Shimano Stella FJ. Radí sa medzi absolútnu špičku v tejto kategórii, a to aj vďaka svojej milimetrovej presnosti a hladkému chodu.
Pri ľahkej a strednej prívlači musíte vyberať navijak, ktorý si poradí aj s ťažšími hlavičkami a väčšími nástrahami. Plastové komponenty sa zničia rýchlejšie než kov alebo zliatina. Pri výbere je potrebné prihliadať aj na to, do akých vôd sa na rybačku vydáte. Výber sa líši pri love v jazerách, riekach či menších rybníkoch.
Ak volíte navijak pre ťažkú prívlač, myslite na to, že dostane naozaj zabrať. Pri navíjaní ťažkých nástrah sú namáhané predovšetkým vnútorné prevody navijaku, ktoré sa pri menej kvalitných navijakoch rýchlejšie opotrebujú. V takomto prípade sa Vám vyššia investícia do navijaku rýchlo vráti. Pri lacnejšom a menej kvalitnom kúsku je možné, že budete musieť navijak meniť častejšie.
Ak patríte medzi rybárov náročných na vybavenie, vyskúšajte napríklad navijaky Shimano Twin Power. Tieto navijaky môžete dokonca využiť aj pri morskom rybolove. O spoľahlivosť sa stará celokovové telo a prevody. Pohodlie a oporu pri zdolávaní veľkých úlovkov zaisťuje veľký grip na kľučke. Je vybavený ochranou pred vniknutím vody do vnútra navijaku. Vyniká maximálnou možnou brzdnou silou, vďaka karbónovým podložkám.